تاریخ انتشار خبر: 20 خرداد 1393 - ساعت 00:13:22
کتاب آسیب شناسی آموزش خلاقیت

کتاب آسیب شناسی آموزش خلاقیت

کتاب آسیب شناسی آموزش خلاقیت در راستای کتاب‌های "تربیت چه چیز نیست" و "فضیلت نا یادگیری" حلقه تکمیلی تعلیم و تربیت سلبی و پرهیزی را در مقابل تعلیم و تربیت ایجابی و تجویزی در سه حوزه تربیت، یادگیری و خلاقیت شکل می دهد.

کتاب آسیب شناسی آموزش خلاقیت به قلم عبدالعظیم کریمی در راستای کتاب‌های "تربیت چه چیز نیست" و "فضیلت نا یادگیری" حلقه تکمیلی تعلیم و تربیت سلبی و پرهیزی را در مقابل تعلیم و تربیت ایجابی و تجویزی در سه حوزه تربیت، یادگیری و خلاقیت شکل می دهد.
نویسنده در این کتاب به دنبال آسیب‌شناسی آموزش خلاقیت است و با نگاهی منتقدانه به این عنوان می‌پردازد و نیز اذعان دارد که در این زمانه که تب شتابنده آموزش خلاقیت و موج فزاینده آن در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزش خلاقیت و سمینار‌های تخصصی آموزش تفکر خلاق همه جا را گرفته است، ذهن خواننده کنجکاو یکباره بر می‌آشوبد که چگونه ممکن است آموزش خلاقیت مانع خلاقیت باشد.

شیوه بیان نویسنده در اثبات مدعای خود این است که او می‌گوید اگر بپذریم که خلاقیت، کیفیتی نامرئی و سنجش ناپذیر است و در پی آن به این باور دشوار برسیم که این کیفیت برخاسته از بینش و منش کیفی شخصیت انسان خلاق است، آن گاه می‌توان اذعان کرد که چنین کیفیت نامرئی قابل انتقال از فردی به فرد دیگر به صورت یک برنامه آموزشی نخواهد بود.

انسان خلاق به این معناست که به آن چه به نام خلاقیت انجام می‌دهد ممکن است هشیاری کامل نداشته باشد و منبع اصلی و پنهان خلاقیت نیز از همین ناهشیاری زاینده آن ریشه می گیرد و به محض اینکه شخص به فرایند خلاقیت خود هشیار شود و بخواهد آن را مدیریت نماید احتمالا پویایی خلاقیت خود را از دست خواهد داد.

کتاب حاضر با عنوان "آسیب شناسی آموزش خلاقیت چگونه خلاق پروری نکنیم" در 203 صفحه از سوی نشر منادی تربیت به چاپ رسیده است.

 

نظرات شما
[کد امنیتی جدید]